ADATVÉDELMI NYILATKOZAT
A VITAKER LONDON | HUNGARY (továbbiakban "Vitaker") Székhely: 2085 Pilisvörösvár, Kápolna u.39., Magyarország Adószám: 22669591-2-13 , a www.vitaker.hu internetes üzlet üzemeltetője kijelenti, hogy minden személyes adatot (a továbbiakban csak "adatok") szigorúan bizalmasnak tart, és azokat a személyes adatkezelés területén érvényes törvényi rendelkezéseknek megfelelően kezeli.
Az Ön személyes adatainak biztonsága számunkra prioritás. Ezért szentelünk kellő figyelmet a személyes adatok kezelésének és védelmének. A jelen Személyes Adatok Feldolgozásának Alapelveiben ("Alapelvek") Önt tájékoztatni szeretnénk arról, hogy Önről milyen személyes adatok gyűjtése történik, és ezeket a továbbiakban miként használjuk fel.
1. Személyes adatok és feldolgozásuk
1.1. A személyes adatok kategóriái
Attól függően, hogy Ön melyik szolgáltatásainkat használja, különböző adatokat gyűjtünk.
Amennyiben nálunk vásárol, a következő adatokat gyűjtjük:
-
Név és kapcsolattartás adatai Keresztnév és családnév, e-mail cím, levelezési cím, számlázási cím, telefonszám, bankkapcsolat, fizetési adatok.
-
Demográfiai adatok. Nemre vonatozó adat, születés ideje, ország és az előnyben részesített használt nyelv.
-
A szerződés megkötése alapján keletkezett adatok - megvásárolt termékek, ügyfél-szegmens, a nyújtott szolgáltatások terjedelme
Amennyiben marketing üzeneteket fogad tőlünk, a következő adatokat gyűjtjük:
-
Név és kapcsolati adatok - e-mail cím és keresztnév,alkalmanként telefonszám.
-
Demográfiai adatok - ország, nemre vonatkozó adat.
Továbbá a következő személyes adatokat dolgozzuk fel:
-
A Vitaker és az ügyfél közötti kommunikációból származó adatok
-
A Vitaker által kezelt honlapon tanúsított viselkedésről készült felvételek
1.2. A személyes adatfeldolgozás céljai
-
Szolgáltatások nyújtása és azok javítása. Annak érdekében, hogy a felkínált szolgáltatásainkat az Ön minél nagyobb megelégedésére nyújthassuk és javíthassuk, feldolgozzuk az Ön személyes adatait. Konkrétan ide tartoznak:
-
Az áru vagy szolgáltatás megrendelésének feldolgozása. Törvényi indok itt az, hogy ez az adásvételi szerződés teljesítéséhez, egyes kiválasztott adatoknál pedig a jogi kötelezettségek teljesítéséhez (pl. számviteli bizonylatok) elengedhetetlen.
-
Figyelemfelhívás áruk elérhetőségére. Abban az esetben, ha valamilyen áru elérhetőségének figyelését kéri, személyes adatait az Ön beleegyezése alapján dolgozzuk fel.
-
Ügyféltámogatás. Az ügyfélszerviz és az adásvételi szerződés esetleges teljesítési problémáinak kiküszöbölése céljából , az Ön személyes adatait ezen szerződések szükséges teljesítése alapján dolgozzuk fel.
-
Kommunikáció Az összegyűjtött adatokat az Önnel történő kommunikáció és annak egyedi hozzáigazítása céljából használjuk fel.
Például Önnel kapcsolatot teremthetünk telefonon, e-mailben, vagy egyéb módon azért, hogy emlékeztessük, hogy az áru ott van az online kosárban, segítsünk Önnek a megrendelés befejezésében, közöljük Önnek a kérésének, megrendelésének vagy reklamációjának aktuális állapotát, vagy Öntől új információt szerezzünk ahhoz, vagy figyelmeztessük arra, hogy fiókja aktív állapotának megőrzéséhez bizonyos lépéseket kell megtennie.
-
A szolgáltatások javítása. Az adatokat a szolgáltatások és a rendszerek folyamatos javításához használjuk fel.
-
Biztonságvédelem és vitás kérdések rendezése. Az adatokat jogos érdekből is feldolgozhatjuk, amely rendszereink és ügyfeleink védelmében, a csalások észlelésében és megelőzésében, a jogviták rendezésében és megállapodásaink érvényesítésében rejlik, jogos érdek alapján.
-
Marketingajánlat.
-
Az Ön által vásárolt termékekhez Önnek a megvásárolt termékhez hasonló termékről üzleti értesítőt küldünk.
-
Ezeket az üzleti tájékoztatókat mindig visszautasíthatók, a mindegyik e-mailben megtalálható leiratkozási hivatkozás alkalmazásával.
-
Abban az esetben, amennyiben az üzleti értesítő küldéséről leiratkozik, az Ön elektronikus elérhetőségeit továbbá erre nem fogjuk használni. Csak akkor kezdjük ennek ismételt használatát, amennyiben újra regisztrál, vagy ezt kifejezetten kérni fogja.
-
Az Önnél megjelenő marketing ajánlatok kiválasztása történhet további információk alapján, melyeket Önről az idők során az elérhetőségi, demográfiai adatok, a kedvenc tételek és termékeink, valamint weboldalaink használati adatai (cookiek, IP-cím, az Ön böngészője nyújtotta adatok, a kattintásokról, a megjelenített üzleti közleményekről, valamint a meglátogatott termékekről szóló adatok) alapján szereztünk. Nem végzünk teljesen automatizált adatfeldolgozást, mely Önre nézve jogi következményekkel járhatna.
-
Amennyiben Ön nem az ügyfelünk, az adatokat az Ön beleegyezése alapján dolgozzuk fel.
-
Ezen feldolgozásokkal szemben Ön bármikor jogosult térítésmentes kifogás benyújtására. Az elérhetőségi adatok e dokumentum végén találhatók.
-
A Vitaker által üzemeltetett weboldalon található cookiek feldolgozása
-
Abban az esetben, amennyiben webes böngészőjében engedélyezettek a cookiek, a Vitaker által üzemeltetett weboldalon található cookiektól nyert viselkedési visszajelzéseket dolgozzuk fel, mégpedig a Vitaker internetes oldalainak jobb működése és a Vitaker internetes reklámjai céljából. Bővebb információt e dokumentum külön fejezetében talál.
1.3. Személyes adatok átadása harmadik feleknek
Személyes adatait a harmadik félnek csak akkor adjuk át, vagy más módon közvetítjük, amennyiben ez az adásvételi szerződés teljesítése keretében, jogos érdek alapján feltétlenül szükséges, vagy ha ehhez előzetes belegyezését adta.
-
a) az adásvételi szerződés teljesítése alapján, belső folyamatok és eljárások lefolytatásához
-
b) hitelkártya kibocsátó társaságoknak, fizetési szolgáltató társaságoknak, fizetések feldolgozása végett, valamint bankoknak, az Ön megrendelése okán, az értékesítési szerződés teljesítése alapján Amikor a kártyabirtokos online fizet, akkor a tranzakció során egy második szintű hitelesítésre -magának a kártyabirtokosnak a hitelesítésére - van szükség. Az ADDINFO paraméterben előírtkiterjesztett ügyféladatok implementálása lehetővé teszi, hogy a bankkártyák kibocsátói többtranzakciós adattal dolgozzanak és ezen adatok segítségével beállítsák saját tranzakció-alapú kockázatiparamétereiket (a továbbiakban: TRA). A TRA mentesség alkalmazásával ugyanis a tranzakció során nincs szükség valamennyi hitelesítési mód alkalmazására. Egyúttal kártyareklamáció esetén a kártyakibocsátó felel az esetleges veszteségekért. 2021. december 31-től az "erős ügyfél azonosítás" miatt a zavartalan fizetési élmény érdekében a kártyatársaságok minden kártyás fizetéshez megkövetelik az alább megadott adatok átadását. Ez azt eredményezheti, hogy a kártyakibocsátó TRA mentességet alkalmaz az erős ügyfél-hitelesítés alól:
-
Amennyiben a harmadik felek jogos érdekükben használják az adatokat, az ilyen adatfeldolgozásért az adatgazda nem visel felelősséget. Ezen adatfeldolgozásokat az érintett társaságok és személyek személyes adatfeldolgozási alapelvei szabályozzák.
-
A kártyabirtokosok fenti személyes adataikat megosztják a kártyakibocsátójával a TRA
- Név
- E-mail cím
- Otthoni telefonszám
- Mobiltelefonszám
- Számlázási cím
- Szállítási cím
-
mentességesetleges alkalmazása és így a folyamat egyszerűsítése érdekében.
-
c) fuvarozóknak, az Ön által megrendelt termékek vagy szolgáltatások leszállítása és reklamáció ügyintézés végett, beleértve a szerződéstől való elállást is
-
d) harmadik feleknek, pl. jogi képviselőknek, bíróságoknak, végrehajtás vagy valamilyen szerződés Önnel történő megkötése véget;
-
e) hatóságoknak (pl. rendőrség)
-
f) az ügyfelek között felméréseket végző harmadik feleknek
2. Ügyfélfiók és a regisztráció nélküli vásárlás
-
a) Regisztráció keretében az Ön számára jelszóval védett ügyfélfiókot hozunk létre. Az ügyfélfiók keretében közvetlenül hozzáférhet adataihoz, beleértve azok szerkesztését is, s így betekinthet mind a befejezett, mind pedig a befejezetlen rendeléseinek adataiba, és módosíthatja a newsletter küldést. Az ügyfélfiókon keresztül szintén kezelheti a személyes adatait és a newsletter küldést.
-
b) Amennyiben a vásárláshoz nem kívánja az ügyfélfiók létrehozását, a webshopunkban regisztráció nélkül is vásárolhat.
3. Személyes adatok bebiztosítása és adatmegőrzés ideje
3.1. A személyes adatok bebiztosítása
-
a) Az Ön személyes adatai kódolt formában jutnak el hozzánk. Weboldalunkat és a többi rendszert, az Ön adatainak elvesztése, illetéktelen személyek azokhoz való hozzáférése, valamint azok megváltoztatása vagy terjesztése ellen, műszaki és szervezési intézkedésekkel biztosítjuk,
-
b) Az adatfeldolgozóinktól megköveteljük annak bizonyítását, hogy rendszereik megfelelnek a GDPR rendelkezéseinek.
-
c) Az Ön ügyfélfiókjába történő belépés csakis személyes jelszavának megadása után lehetséges. Ebben az összefüggésben, szeretnénk felhívni figyelmét arra, hogy beléptetési adatait ne ossza meg harmadik személyekkel, és az ügyfélfiókban folytatott tevékenységének befejezése után a webböngészőjének oldalát mindig zárja be, különösen abban az esetben, ha a számítógépet más felhasználókkal közösen használja. A Vitaker nem vállal felelősséget a használt jelszavakkal való visszaélésekért, kivéve amennyiben az ilyen helyzetet közvetlenül a Vitaker idézne elő.
3.2. Adatfeldolgozási idő
A személyes adatokat feldolgozzuk és megőrizzük
-
az adásvételi szerződésből eredő összes jog és kötelezettség biztosításához feltétlenül szükséges időtartamra
-
a garanciaidő lejárta utáni 1 évig, az esetleges viták rendezése végett
-
arra az időtartamra, amelyre a Vitaker, mint adatkezelő, az általánosan kötelező jogi előírások szerint, köteles megőrizni. A számviteli okmányokat, pl. a Vitaker által kiállított számlákat, a törvénynek megfelelően, 10 éves időtartamra őrizzük meg.
-
Az áru elérhetőségéről szóló értesítéssel történő jóváhagyás az elérhetőségről szóló információ elküldéséig, de legfeljebb 1 évig,vagy a jóváhagyás visszavonásig marad érvényben.
-
A marketingajánlatokkal való egyetértés 4 évig vagy a visszavonásáig érvényes
A többi esetben a feldolgozási idő az adatfeldolgozás céljából következik, vagy a személyes adatvédelmi jogszabályok által van meghatározva.
4. Az adatalanyok jogai
-
a) Amennyiben az Ön személyes adatait dolgozzuk fel, személyes adatai feldolgozásáról bármikor ingyenes tájékoztatást kérhet.
-
b) Abban az esetben, amennyiben úgy véli, hogy a személyes adatok feldolgozása sérti az Ön személyes adatainak védelmét és a személyes adatok védelemének törvényes által meghatározott feltételeit, magyarázatot kérhet, kérheti az így keletkezett állapot megszüntetését, valamint elsősorban kérheti a személyes adatainak korrekcióját, kiegészítését, megsemmisítését vagy blokkolását.
-
c) Ha jogát gyakorolni szeretné, forduljon az adatvédelmi tisztviselőhöz a vitakerhun@gmail.com címen. Ezenkívül felveheti a kapcsolatot a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósággal.
-
d) Személyes adatainak feldolgozásához adott beleegyezését bármikor visszavonhatja. Amennyiben személyes adatainak feldolgozásához adott beleegyezését visszavonja, személyes adatait kitöröljük vagy anonimizáljuk; ez azonban nem vonatkozik azon személyes adatokra, melyekre a Vtakernek törvényben előírt kötelezettségei teljesítéséhez (pl. már leadott rendelések ügyintézése), vagy jogos érdekeinek védelméhez szükségesek. A személyes adatok megsemmisítése abban az esetben is megtörténik, amennyiben a személyes adatokra az adott célhoz nem lesz szükség, vagy ha az Ön személyes adatainak tárolása más, törvény által előírt okból nem megengedett.
5. Weboldal
5.1. Cookie fájlok
Weboldalunk ún. Cookiekat (sütiket) használ, hogy ajánlatunk az Ön számára releváns, érdekes és felhasználóbarát legyen. A Cookiek apró szövegfájlok, amelyek számítógépében, okostelefonjában, vagy más, az Ön böngészőjében használt eszközben tárolódnak. Cookie fájlokat használunk pl.:
-
a vásárlói kosár helyes működéséhez, hogy vásárlását a lehető legegyszerűbb módon fejezze be
-
az Ön bejelentkezési adatainak megjegyzéséhez, s így azokat nem kell ismételten megadnia
-
weboldalaink lehető legjobb idomulásához az Ön igényei szerint, a látogatottság, az Ön weboldalon történő mozgása és a kihasznált funkciók nyomon követése révén
-
információszerzés a reklámok megtekintéséről, hogy ne mutassuk olyan áru reklámját, amely Önt nem érdekli
Egyes cookie fájlok gyűjthetnek információkat, melyeket azután harmadik felek használhatnak fel, és amelyek pl. közvetlenül támogatják reklámtevékenységünket (ún. "harmadik fél cookieja"). Például a mi weboldalukon található, a megvásárolt termékekről szóló információkat egy reklámügynökség internetes reklám -bannerek megjelenítése és adaptálása keretében megjelenítheti, az Ön által megnyitott weblapokon. Ezen adatok alapján azonban Ön nem beazonosítható.
5.2. A cookie fájlok felhasználása
A weboldalunkon használt cookie fájlok két alaptípusra oszthatóak fel. A rövid idejű, ún. "session cookiek", amelyek amint befejezi weboldalaink látogatását törlődnek. A hosszú idejű, ún "persistent cookiek" ezeknek elmentése az Ön készülékében sokkal hosszabb idejű, vagy addig van ott, amíg manuálisan nem törli (a cookie fájlok megőrzési ideje az Ön készülékében, magától a cookiek és az Ön böngészőjének beállításától függ).
5.3. A cookie fájlok elutasítása
A cookie fájlok használatának beállítása az Ön internetes böngészőjének részét képezi. Induló beállításban a legtöbb böngésző a cookie fájlokat automatikusan fogadja. A cookie fájlok a webböngészője segítségével elutasíthatók vagy az Ön által kiválasztott típusokra korlátozhatók.
A webböngészőkről és a cookie fájlokat illető, előzetes beállításokról szóló információk a következő weboldalakon vagy az internetböngészők további dokumentációjában találhatók
-
Chrome
-
Firefox
-
Internet Explorer
-
Android
A cookie fájlkezelés egy hatékony eszköze a https://www.youronlinechoices.com/hu/ weboldalon is rendelkezésre áll
6. Keressen bennünket!
Ha a jelen Alapelvek tekintetében bármilyen kérdése, megjegyzése vagy kérelme van, keressen bennünket.
Adatvédelmi tisztviselő: vitakerhun@gmail.com
Weboldal üzemeltető: webnode
Kapcsolat: MGA Víz- és Elektrotechnikai Kft., Kápolna u.39.
2085 Pilisvörösvár, Magyarország
Ügyfélszolgálat: +3670-540-1093 vagy info@vitaker.hu
7. Hatályosság
A jelen Adatvédelmi Alapelvek 2018.5.1.-től érvényesek.